Σούπερ μάρκετ: Τα καταστήματα γειτονιάς κερδίζουν έδαφος Ημερομηνία:
Σήμερα 2/11/2025, 08:28 - Εμφανίσεις: 18
Ενα σημαντικό μέρος της «πίτας» στο οργανωμένο λιανεμπόριο της Ελλάδας κατακτούν τα τελευταία χρόνια τα μικρά καταστήματα γειτονιάς.
Ο κλάδος των σουπερμάρκετ στην Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή σε μια περίοδο δυναμικών αλλαγών, με την εστίαση σε καταστήματα μικρότερου μεγέθους και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών.
Η τάση που θέλει οι καταναλωτές να στρέφονται πλέον σε μικρά καταστήματα είναι διεθνής Με διαδοχικές επενδύσεις οι μεγάλες αλυσίδες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, τα My market, η Μασούτης, αλλά και νέοι παίκτες όπως η Core Innovations, που αναπτύσσονται κυρίως στο convenience retail, έχουν κάνει βήματα επέκτασης δημιουργώντας σύγχρονα δίκτυα με την αξιοποίηση της μεθόδου ανάπτυξης του franchise.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Αν στο παρελθόν οι επιχειρήσεις έδιναν προτεραιότητα στα μεγάλα υπερκαταστήματα, σήμερα ψάχνουν περισσότερο να αναπτύξουν πιο φιλόξενα, ευέλικτα μαγαζιά σε γειτονιές και τουριστικές περιοχές.
Τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι το εννεάμηνο του 2025 οι «superettes», δηλαδή τα καταστήματα κάτω των 400 τ.μ., αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 9,4%, ενώ τα μικρά σουπερμάρκετ άνω των 400 τ.μ.
και έως 2.499 τ.μ., είχαν ανάπτυξη 9,3%.
Και οι δύο κατηγορίες καταστημάτων συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο των αλυσίδων σουπερμάρκετ με 49% (14,5% οι superettes και 34,5% τα μικρά σουπερμάρκετ), ενώ τα μεγάλα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.
(υπερμάρκετ) που ακολούθησαν σε ανάπτυξη τζίρου το ίδιο διάστημα με ποσοστό 9% έχουν συμμετοχή 11,3% στον συνολικό τζίρο της αγοράς και τα μεγάλα καταστήματα από 1.000 έως 2.500 τ.μ.
είχαν ανάπτυξη 5%, έχοντας συμμετοχή στον τζίρο με 39,6%.
Μάλιστα η τάση που θέλει οι καταναλωτές να στρέφονται πλέον σε μικρά καταστήματα είναι διεθνής και θέλει τα μικρά μαγαζιά τύπου convenience με πιο διευρυμένο ωράριο να αναπτύσσονται με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 6,29% έως και το 2027.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς και επενδύουν σε αυτό...